18 Mart 2015 Çarşamba

kuşlar - içimde

Güneş batıyor, ne kadar sıkıcı bir hava var. Yaşlanıyorum.
Derim artık eskisi gibi sıkı diil, yaralanınca da geç iyileşiyor, toprakda çürüyüp organlarım ayrılmasına az kalmış demek ki. Ellerime bakıyorum, hala renkli, kalbim atıyormuş. Sen olmasan da yaşamayı başarmışım.

Aşk takılıp kalmakmış. İnsan görünce sessizleşip içine kapandığını mı istiyor. Neden takıldığımı çok düşündüm, burnun mu değişikti, boynunun açısı mı, yürüyüşün mü, konuşman mı? Çok düşündüm. Seni kıskandım, bana da birileri, sana aşık olduğum gibi aşık olsaydı. Eğer sendeki farklı olan şeyi bulsaydım taklidini yapacaktım bu yüzden. Sen olamıyorsam, o farklı olan şeyin, senin, benim olman da bana yeterdi. Ama ruhundu değişik olan, ve ruhun her davranışına vuruyordu. Sen olamayacam. Yüzünü çok güzel çizmiş yaratan. Sen vardın, ben vardım, varlığımın büyük bölümü seni hissetmekle geçti, sen olmadan ben olmazdım.

Ovanın yanlızlığı kasveti gölgelerle beraber odama giriyor. Radyoyu açtım, dinleyişlerimde şarkının bir sözünde heyecanlanırdım bir gün geleceksin gibi, bir sözünde özler, bir sözünde sinirlenir, bir sözünde ben de bağırırdım, oysa aşk çoktan bitmişti, gitmiştin.

Zevkli diildi. Ayrılacağını, birgün hiç yanımda olmayacağını bilince tadı olmuyor. Sarılıyorsun. Kötü düşünceler çıkmıyor beynimden, gideceksin. Yaşamın karmaşıklığı, zorluğu, ve sana sarılmak olmayacak.

Sonunda ordaydın. Bana bakıyordun, gözlerini açıp kapatıyordun, gülümsüyordun, seslendim, cevap vermedin, uyandım, gözlerime bakmıyorsun rüyalarımda hiç. Rüyalar ne olursa olsun ne değişir. Üşüyorum, sensizlik kaplıyor her bir yanımı. Hayaller hep böyle bitti. Doğruyu istersen, herşey aynı, hayat aynı. Rüyamda gördüğümde seni, beni hissediyor musundur? Gözlerime hiç bakmayacak mısın? Özlemim gözlerimde.

Acaba hala yaşıyor musun? Yaşıyorsan yaşlısındır, hala etkilenir miyim senden? Mutlu musundur? Hala kendi kendine mırıldanıyor musun? Kimse hissetti mi benim gibi seni? Bu umrunda oldu mu ki bi kere? Torunların sana benziyor mudur? Beni görünce hatırlar mısın? Hatırlasan yabancı gibi mi davranırsın? Yaşlıyken yabancılara nezaketin nasıldır senin, çok saygılı mı konuşursun, içten mi? Senle yaşasaydım bilirdim. Eşin yaşıyor mu hala? Dünyada yoksundur belki artık. Belki de iyi ki benimle yaşayıp sıkılmadın.

Insan olmak yaşarken ölü olabilmeyi başarabilmek mi, duygularına karşı ölü olmayı? Yoksa yıllar geçmiyordu.

Artık hafif soluk aklımda kalanlar senden, eskiler var dünyamda, yeni hiçbirşey olmayacak.

Hiç kavuşamayacam.

Güneş doğuyor. Sıcak birşeyler olsun da bir evde olduğumu hissedeyim diye çay koydum. Buharı tütüyordu. İçmeden dışarı çıktım. Bir kuş tünüyor elektrik kablosuna. Biz neşelenelim diye ötüyor kuşlar, renkliler. Yürürken ağzım açık bakıyorum onlara uçarken.