8 Mart 2012 Perşembe

bir zamanlar bildiğim biriydin - çeviri

Bir zamanlar beraber yaşadığınız, herşeyi paylaştığınız, sevdiğiniz aşık olduğunuz kişi
gün geliyor, size bir yabancı biri gibi bile davranmıyor, her yerde bu böyle. Gidiyorlar, ve başka birine yine aynı şeyleri yaşatıyorlar. Karşıdaki için çok anlamlı ve değerlisin zannediyorsun, halbuki kimseye değer vermemiş hayatında. Kimseye değer vermezsen, yaşamış olur musun? Bu insanlar kalplerini vermediklerinde yanlızlıklarını gideremeyecek olduklarını bilmezler mi? Yanlız olmadıklarına inanıyor olsalar gerek. Acılar kalbimde susuyor, dayanılmaz olsalarda, bir gün azalacaklarını sanıyordum. Hala hep rüyalarımda uzaktan bakıyorum sana.



Şarkının sözlerinin çevirisi:

Şimdi ve bu aralar beraber olduğumuz anları düşünüyorum
O kadar mutluyum ki şu an ölebilirim dediğin zaman gibi
Kendime dedim ki bu kız benim için doğru kişi
Ama senle olduğum zamanlar çok yanlız hissediyordum kendimi
Ama aşk buydu, hala hatırlayabildiğim bir ağrı

Sen belli bir çeşit hüzne bağımlı olabilirsin
En sonda olan teslimeyet gibi
Her zaman en sonda
Birbirimize uygun olmadığımızı anladığımızda
Hala arkadaş olabiliriz demiştin
Bittiği için memnun olduğumu kabul edecektim
Beni senden koparmak zorunda değildin
Hiç yaşanmamış gibi görüyorsun
Artık biz diye bişey yok
Artık aşkına bile ihtiyacım yok
Ama yabancı gibi davranıyorsun
Bu koyuyor

Bu kadar alçalmana gerek yoktu
Arkadaşların rekorlarını kaydediyor
Ve sen telefonunu değiştiriyorsun
Bu kadarına gerek yoktu heralde
Şimdi artık sadece bir zamanlar bildiğim biriydin

Kız:
Şimdi ve bu aralar beni s..tiğin anları düşünüyorum
Her zaman yaptığım bişeyden olduğuna inandırıyordun
Bu şekilde yaşamak istemiyorum
Söylediğin her kelimeyi anlamaya çalışarak
Demiştin ki üstesinden gelebilirsin
Ve bir zamanlar bildiğin birini bırakmana izin veremezdim

Erkek:

Beni senden koparmak zorunda değildin
Hiç yaşanmamış gibi görüyorsun
Artık biz diye bişey yok
Artık aşkına bile ihtiyacım yok
Ama yabancı gibi davranıyorsun
Bu koyuyor



Bu kadar alçalmana gerek yoktu
Arkadaşların rekorlarını kaydediyor
Ve sen telefonunu değiştiriyorsun
Bu kadarına gerek yoktu heralde
Şimdi artık sadece bir zamanlar bildiğim biriydin

Orjinali:

Somebody That I Used To Know - Gotye

Now and then I think of when we were together
Like when you said you felt so happy you could die
Told myself that you were right for me
But felt so lonely in your company
But that was love and it's an ache I still remember

You can get addicted to a certain kind of sadness
Like resignation to the end
Always the end
So when we found that we could not make sense
Well you said that we would still be friends
But I'll admit that I was glad that it was over

But you didn't have to cut me off
Make out like it never happened
And that we were nothing
And I don't even need your love
But you treat me like a stranger
And that feels so rough
You didn't have to stoop so low
Have your friends collect your records
And then change your number
I guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know

Now and then I think of all the times you screwed me over
But had me believing it was always something that I'd done
And I don't wanna live that way
Reading into every word you say
You said that you could let it go
And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know...

But you didn't have to cut me off
Make out like it never happened
And that we were nothing
And I don't even need your love
But you treat me like a stranger
And that feels so rough
You didn't have to stoop so low
Have your friends collect your records
And then change your number
I guess that I don't need that though
Now you're just somebody that I used to know