1 Mart 2012 Perşembe

ölü - içimde

Siz daha önce hiç ölü gördünüz mü? Ben yüzlerce gördüm,
yüzlercesine cpr yaptım, geri dönmediler. Bazısı son nefesini yanımda verdi. Çok azı geri döndü hayata. Ölü görmeye alışmadan önce ilk defa yeni ölmüş birini yakından gördüğümde hissediklerimi anlatmaya çalışayım.
Çoğunuzun bildiği üzere tıp öğrencisi 1. 2. 3. Sınıflarda anatomi dersini kadavra üzerinden çalışır. Fakat o taze ölü değildir, ne kadar etkilensek de rengi değişmiştir, parçalara ayrılmış olanı vardır, o yüzden o ölüyü kendi yerimize koymamak için sebepler bulduğumuzdan çok fazla etkilenmeyiz. Aynı süre zarfında o günün anatomi konusunu ezberlemeye çalıştığımızdan da az etkileniriz. Daha sonraki günler sürekli aynı şeyi gördüğümüzden içimizden “artık etkilenme, bunu bak dün de gördün” dediğimizden az etkileniriz.
Acil stajını yaparken, genç bi bayanı ambulans kalbi durmuş diye getirmişti. Hemen kendime üzülmenin zamanı değil, mantıklı olmanın zamanı, zaman kaybetmeden ne yapılması gerekiyorsa onu yap dedim. Kalp masajına başlarken, hemşirelere de yapmaları gerekenleri söylüyordum. Yarım saati geçtiğinde, artık ambulansla da ölü geldiğinden cpr ı durdurun dedi hocamız. Terimi koluma sildim, geri çekildim. Ölü bayana baktım, gençti, kıyafetlere bakılırsa biriyle buluşmak üzere güzel giyinmişti, öleceğini bilmiyordu. Yakınlarına haber vermek için cep telefonunu bulmaya çalıştım. Çantasındakilere bakılırsa içinde herşey vardı, bir sürü detay. Cep telefonun rehberinde aşkım diye  yazıyordu, aradım, şu an hastanede, bilinen bir rahatsızlığı var mı dedim, yok dedi. Numune hastanesine gelmesini söyledim. Uzaktan bakınca hastaya hala geri dönebilirmiş gibi duruyordu, yaşıyor gibi, sizin benim gibi, inanmak istemedim öldüğüne, bu kadar kolay ve aniden olmamalı, hele bu kadar gençse, bu kadar yaşıyor gibi görünüyorsa. Ölüm, cep telefonlarının içindeki çalışan programa bakılırsa hiç tahmin edilmiyordu, öleceğini bilen cep telefondaki bi programla uğraşmazdı çünkü.
Sonra aynı gün yine bir insan kalp krizi geçirip geldi, sonra bi tane daha… bazen  aynı anda 4 tane kişi ölüyordu, etkilenmenin zamanı değildi.