21 Ocak 2013 Pazartesi

umur - içimde



Kimsenin kimse umrunda olmadığı dünya.
Kimsenin bakmadığı yaşlı hastalar. Evde tek başıma düşüyorum kaldıranım yok diyor. Geçen hastanenin üst katına namaz kılmak için çıkan yaşlı bir adam, tam on saat asansörü çalıştıramadığı için mescitte beklemiş. Hastaneye ısınmak için geldiğini söyleyen yaşlı bir adama rastladım, hergün 2-3 saat hastanede oturuyor, evde üşüyorum diyor, çalışanlara bahane olarak tansiyonumu ölçün diyor, ama hiç tansiyon problemi olmayan biri, geçen soğukta titriyorum, uyku ilacı var mı diyor, Erzurum soğuk. Bugün guillen barre sendromu olan bir hasta geldi, ayakları tutmuyor, ambulansla üniversite hastanesine göndermek istedim, gitmek istemiyorum dedi, ölümü bekliyorum dedi, adamı ikna edemedim. Ne kadar iyi niyetli olursan ol, hasta yakınları seni dövmek isteyen gözlerle bakıyor, al sen bak hastaya ben seni döveyim diyorsun içinden.