26 Ocak 2014 Pazar

olsun - demin

Henüz yeni girmiştim odaya. Yazıya ortasından başlayınca daha rahat yazılıyor,
uğraşamıyorsun böylece girişe, zaten girişin ne önemi var ki, hiç bi insan girişi merak etmez. Mavi sehpanın üzerinde su damlacıkları vardı, suyu doldurunca taşan kısmı dağılmış, biraz da kendisi bardağın altıyla kendisi suyu dağıtmıştı. Vermek istediğim duygu durumunu sanırım belirtemedim, mavi zemin üstüne damlaları akılda canlandırmak insanı huzur veriyor diye anlatmışımdır belki, ya da dikkatsiz olduğundan suyu taşırdı, sıkıldığından ufacık su birikintisini dağıttı, yani dikkatsiz ve sıkılgan olduğunu belirtmek istemişimdir belki, ama bence bunları düşünmenin bi önemi yok, çok gereksiz ayrıntılar. Aslına bakarsanız daha kafamda bir kurgu yok, ben de bilmiyorum ne olacak. "Şimdi önce sakin ol" dedi. Halbuki sakindim. Sakinken biri böyle deyince çok gıcık olurum, sakin diilsem daha da çok gıcık olurum. Bence zaten biri "sakin ol" diyorsa bence o.cocuğudur çoğunlukla, çünkü sana emir veriyor, kendini kontrol eden kişi olarak gösteriyor, karşıdakini de edilgen, basit, nasıl yaşamasını gerektiğini, hangi duyguları hissetmesi gerektiğini bilmeyen bir kişi olarak gösteriyor, kime gösteriyor, etrafta biri varsa ona, kimse yoksa sadece karşıdakini kötü hissetmesine sebep oluyor. Cevap olarak ne diyebilirsin ki, "bana emir veremezsin", dersen uzayabilecek bir konuşma. "duygularıma karışamazsın, istersem heyecanlanabilirim" dersen yine de ona karşı hafiften bir üstünlüğünü kabul etmiş gibi olabilirsin. "sakinim zaten" dersen, bu sefer sakin olmasaydım bana emir verebilirdin gibi bişey olur. Söyleyen tüm bunların farkındadır zaten, aklına bişey gelmemiştir belki o yüzden "sakin ol" dedi, eğer böyleyse affedilebilinir, zaten dalgındı ve sıkılıyordu. Ama dalgınlıkta ve sıkılganlıkta bence insan daha da bi kendisi olmaz mı arkadaşlar. Yani söylediği söz aslında alışkanlıktı ama o alışkanlık her zaman o.çocuğu olmasından kaynaklanabilir, bence öyle, yazan benim, öyle olsun, karakterini yazdığım kişiyi ben bilmeyeceksem kim bilebilir ki. Bence samimi ve karşıdakine değer veren bi insan "sakin ol" yerine "du bi dakika" diyebilir, "canım gel otur soluklan" diyebilir. Kurgu yapmamıştım ama şimdi kurdum. Gerçekten de sakin diildim. Çok sinirliydim, kime sinirli olayım, patronuma, ha evet öyleydim, "patron yine maaşları yatırmamış" demiş olayım hafif sinirden titrek bir sesle, bana "sakin ol" diyen kişiye, "sakin ol" demeden önce. Şimdi ikili konuşma sırası yine bende, sinirliyim ya, ve iki kişiye aynı anda sinirli olmak istemediğimden alttan alabilirdim "şimdi önce sakin ol" emir içeren söze, ya da benim yaş olarak bi büyüğüm olabilir diye mi kurgulasam, ya da o.çocuğu mu, bence o.çocuğu iyidir. Ben de sinirleneyim böyle maço olayım, içimde kalmasın "o.çocuğu" diye bağırıp girişeyim. Evet evet böyle yapayım. Sonra kavga ettiğime pişman olayım, çünkü maaş yatmadığı için kavga etmek yerine borç isteyebileceğim biri olarak değerlendirmediğim için, ama iyi yapmış olayım çünkü o meteliksiz bi o.çocuğu olsun, borç para isteyip de alamadıktan sonra kavga etmek çok saçma gelir ve kavga başlatamazdım diye düşünüp pişman olmaktan vazgeçeyim, evet evet böyle düşünmüş  olayım.