20 Ekim 2014 Pazartesi

yer - içimde

Yeri hissetmenin en iyi yolu onun üzerinde yürümek diildir.

Sanki önemli bi duygu anlatıyormuşum gibi ciddiye alınmak önemli diil, ama bu duyguyu anlamanızı istiyorum. Az önceki cümle ile çok sıkıldığınızı biliyorum fakat konuya girerken kendi kendimi gaza getiren düşüncelerin aslında sizi de gaza getirebileceğini düşündüğümden yazmıştım.


Kafanızı yere dayadığınızda yeri en iyi o şekilde hissedersiniz. Yerlerin arasında bana en ilginç gelen: uzun bir yolda asfalt, her iki kenarlarında ağaçlar var, bu asfalt öğle ve gecede olabilir. Bisiklet sürerken yere odaklanmadan bakınca yer çizgiler şeklinde kayıp gider, ilk babam beni motosikletinde gezdirirken hissetmiştim bu kayıp giden asfaltı. Bi de Elazığdan Mersine giderken Adana Mersin arası, güneş doğuyorken, ben 304 mercedes otobüsteyim, tıs tııııs diye ses çıkarıyor süspansiyonları yaylanırken, asfalt delik deşik her taraf çukur, yanlızlığa doğru ilerliyordum, yanlızlığımın o kadar da çok olacağını bilmiyordum, ilerde yaşlanınca da çok çok yanlız olacağımı şimdi bilmiyorum diye içimden geçirecem muhtemelen ama herhangi bi cümleye dökmeyecem bu düşüncemi. Toprak var bi de, toprak yer derken aklıma gelen yer mollakendi köyündeki dayımgilin bahçesindeki toprak. Bi de balkon yeri, balkondaki yerin 20 cm altı boş, orda rüzgarlar esiyor, ve büyük bi manzara var, balkonun altı korkunç, yüksek. Yer aslında işte muhteşem bişey. Üstünde durabiliyorsunuz. Ayakların yere basması deyiminde bu duygu var, yere güveniyoruz, yer olmasa ne yapardık, bir evimiz varsa, bir yere ulaşmak istiyorsak, orda dinlenirken yere uzansanız, "sonunda bi yere ulaştık" hissi oluşturan duygu benim anlatmak istediğim duyguya yakın ama biraz eksik. Yere dokunuyorum, yeri hissediyorum. Yerde unutuyorum dünyayı uykuya dalarken, hiç bişey umrumda diil dalmadan önceki o bir iki saniye, şefkat gibi. Yer her saatte farklı duygu uyandırıyor, güneş batarken hüzünlü yanlız, sabah uyanırken az umutlu ve tüm gecenin yanlız geçmesiyle daha da umutsuz aynı zamanda, asfaltta yolların uzunluğu gidememek var, toprakda sonunda varış var, bu güne kadar hep yalan idi varış duygularım.