18 Temmuz 2017 Salı

gidiyorum - içimde

Gidiyorum.
Belki bir kaçış olarak yazıyorum, ama kaçamayacağımı biliyorum, gerçeklerden kaçamaz insan, yapabileceği en fazla ölüm gerçeğine çarpmaktır. Depresyonda olduğumu zannetmiyorum, ama üzgünüm. Bir ara kaçmak olayını kafama takmıştım, bu konuyu epeyce düşündüm, ben çok bisiklet sürerdim, çok yüzerdim, çok yürürüm. Neden? Kaçıyor muydum acaba? Streslerimden, düşüncelerimden, acılarımdan? Ölümün 5 aşaması var; inkar - reddetme, gerçeğe inanmama, kaçış - ,öfke, pazarlık, depresyon ve kabul -uzlaşma, kaçınılmaza direnmeme, geriye çekilme, sakinlik-. Kabullenmek, ölümün dışındaki hallerde, "önümüzdeki maçlara bakacağız" da olduğu gibi, avucundakine razı olup ne yapabileceğini düşünmek ya da yapabileceğini yapmak, duyguyu kabul etmek, acın varsa çekmek. Ben yüzerken, yürürken, bisiklet sürerken kaçmıyordum, ağlıyordum, öfkeleniyordum, acımı çekiyordum, ve yaşamaya karar veriyordum. Ruhumdan sıkılıyor ve hissedebildiğim kadar hissetmek istiyordum. Sonrasında da düşünmekten kamanmıştım, belki de kaçtığımı kabullenmiştim, "kaçıyorsam, ee nolmuş, kaçabilene aşk olsun". Şimdi de şunu düşünüyorum, sevilmiyorsam, yalanların olduğu dünyadan, gerçeğe kaçıyorum. Gidiyorum.